Postnord hanterar paketvolymer i nivå med Black Friday

Postnord kom att hantera över 960 000 paket på tisdagen efter påskhelgen vilket motsvarar årets hittills högsta dagssiffra.
Behovet av logistikytor till följd av den ökade e-handeln är enorm.
Kö till paketutlämning i Aspudden. Foto: Henrik Montgomery/TT

Jämfört med motsvarande tisdag efter påsken 2020 handlar det om en ökning på drygt 20%. Postnords vanliga dagliga hantering ligger på cirka en halv miljon paket.

”Volymerna efter påsk är nästan uppe i de nivåer vi såg under Black Friday i slutet av november förra året. Redan förra året såg vi en sådan här topp och då var vi i början av pandemin. Såhär ett år in i vår sociala distansering har svenskarna blivit vana vid att e-handla och det syns i våra flöden”, säger Peter Hesslin, chef för e-handel på Postnord.

Den svenska e-handeln växte med 40% under 2020.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Invesco
Annons från Trapets