Sjunkande försäljning för VRG

Venue Retail Groups försäljning i jämförbara butiker minskade med 13 procent i april.

Venue Retail Groups totala försäljning uppgick till 56 miljoner kronor (56) i april. I jämförbara enheter var det en nedgång med 13 procent, enligt ett pressmeddelande.

I den svenska verksamheten sjönk försäljningen med 6 procent i jämförbara enheter.

Antalet butiker i april uppgick till 150, upp från 120 motsvarande månad året innan.

“Utvecklingen i koncernens kedjor visade samma tillväxtmönster som marknaden, där skor (Rizzo) utvecklades stabilt medan Accessoarer var svagare och under vår förväntan. Vi ser en viss ljusning på den norska marknaden trots att den negativa påskeffekten slår hårdare i Norge där man har fler stängda butiksdagar. Vi börjar också se en positiv upphämtning av försäljningen inom den butikskedja vi förvärvade och integrerade i höstas, och arbetar självklart hårt för att öka tillväxten i alla våra butiker”, kommenterar vd Susanne Börjesson.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Curasight