Tillväxt för mediemarknaden

Mediemarknaden växte med 2,3 procent under det första kvartalet relativt samma period i fjol. Omsättningen är därmed nära 7,5 miljarder kronor.

Det framgår av ett pressmeddelande från IRM på torsdagen.

Efter fem tuffa kvartal så vände mediemarknaden under det sista halvåret 2013 till positiv tillväxt. Men ökningen var beskedlig och uppgick till under en procent. Nu i det första kvartalet 2014 visar mediemarknaden återigen en markant tillväxt. Tillväxten blev 2,3 procent vid en jämförelse mellan det första kvartalet 2014 och samma period i fjol.

”Det är roligt att marknaden återvänt till högre tillväxtnivåer”, säger IRM:s VD Madeleine Thor.

”Vi förväntar oss fortsatt positiv tillväxt på mediemarknaden under 2014”, avslutar hon.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från Invesco
Annons från Trapets