Volvo Cars vill inte ge sig in i priskriget i Kina

Volvo Cars har inga planer på att göra sina elbilar billigare i Kina trots den stenhårda konkurrensen.
Volvo Cars
Foto: Volvo Cars

Världens största marknad präglas idag av ett stort priskrig, där de flesta bilar säljs under materialkostnaden, uppger Björn Annwall, vice vd på Volvo Cars, till Sveriges Radio.

Annwall påpekar att många biltillverkare förlorar pengar på detta sätt, och att det är inte något som Volvo Cars vill ta del av.

”Vår strategi är att inte gå in i det här blodbadet”, säger Annwall.

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från Trapets