Volvo
Volvo tonar ned Yellows jättekonkurs

Enligt Dagens industri, Di, tonar Volvo ned betydelsen av den stora konkursen, som totalt påverkar 30 000 anställda.
”För vår del ser vi en fortsatt stark efterfrågan i Nordamerika”, uppger Volvos presschef Claes Eliasson till Di.
Yellow har allt från stora kedjor till mindre aktörer som kunder. Bolaget har haft flera problem såsom stora skulder och bråk med facken.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.