Shortcut Media Group: Corona skapar osäkerhet

Fjolåret var ett bra år för filmproduktionsbolaget Shortcut Media Group med fin tillväxt och marginalförbättring. Coronaviruset och dess framfart har ändrat förutsättningarna för 2020 rejält.
Shortcut Media Group: Corona skapar osäkerhet - Bondstreet

Shortcut Media Group (1,70 kr) är ett filmproduktionsbolag som bland annat producerar reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film och efterbearbetning. Några exempel på kunder är Cmore, Kanal5, Comhem, TV4, Folksam och Trafikverket.

Bolaget har varit noterat på Spotlight sedan 2016. Största ägare är VD tillika bolagets grundare Anders Brinck med 20 procent av aktierna. Senast vi skrev om bolaget var för drygt ett år sedan. Denna analys finns att läsa här.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Ett smakprov av Affärsvärldens material.

Läs denna och andra artiklar gratis

Som free-medlem får du:

  • Tusentals artiklar helt gratis
  • Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
  • Krönikor, reportage och intervjuer
  • Dagliga nyhetsbrev
Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium - få allt innehåll direkt

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets