ABB:s nya tillväxtstrategi

ABB lanserar i dag en ny strategi för att accelerera varaktig värdetillväxt av ledande kraft- och automationsportfölj. Det framgår av ett pressmeddelande.

Strategin går ut på att:

*Flytta tyngdpunkten för att öka lönsam organisk tillväxt, stärka konkurrenskraften och minska risker.

*Förbättrad prestation genom ledande verksamhets/uppföljningsmodell

*Driva förändringar genom 1000-dagarsprogram

*Framtida företags- och koncernledningsstruktur i enlighet med nya strategin

*Renodlade globala verksamhetsområden är kärnan i ABB

*Från åtta till tre regioner, ledda av erfarna koncernledningsmedlemmar: Frank Duggan för Asien, Mellanöstern och Afrika, Greg Scheu för Nord- och Sydamerika och Veli-Matti Reinikkala för Europa

Fler ledningsförändringar är att Peter Terwiesch blir ny medlem i koncernledningen med ansvar för processautomatisering och David Constable, koncernchef för Sasol, nomineras till styrelsen.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.