Elon Musk vill anställa specialist på Twitter

I beskrivningen av tjänsten står det att personen är en ”specialist i att lösa eller skicka vidare klagomål genom lämpliga kanaler och ta itu med sociala medie-eskalationer riktade mot VD med kritiskt tänkande”.

Tesla är ute efter att rekrytera en ”Energy Customer Support Specialist”, som bland annat kommer att hjälpa VD Elon Musk att hantera kundservice via sociala medier. Det rapporterar Business Insider.

I beskrivningen av tjänsten står det att personen är en ”specialist i att lösa eller skicka vidare klagomål genom lämpliga kanaler och ta itu med sociala medie-eskalationer riktade mot VD med kritiskt tänkande”.

Inom sociala medier är Musk mest känd för sin närvaro på mikrobloggen Twitter. Han har 42,6 miljoner följare. Med de kommunicerar han direkt kring produktuppdateringar, synen på Tesla-aktien och svar till kunder om bolagets produkter.

Enligt sajten är det oklart om den nya rollen innebär att avlasta Musk på Twitter eller mest komplettera hans inlägg.