Medieinvesteringarna sjunker
Totalt förmedlades under maj månad drygt 1,1 miljarder kronor.
Hittills år är medieinvesteringarna upp med 1,0 procent.
Nedgången i maj kan till stor del förklaras av minskade investeringar i den största mediekategorin TV samt en bred nedgång inom printmedia.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.