Venue Retail Group
Minskad förlust för Venue Retail Group
Bruttomarginalen blev 48,0 procent (53,1).
Försämringen i bruttomarginalen förklaras huvudsakligen av “förskjutningar i sortimentsmixen” mot ökad andel försäljning av externa varumärken, svag försäljning av varmfodrade produkter samt större andel kampanjförsäljning jämfört med föregående år, kampanjförsäljning som reducerat koncernens varulager med cirka 19 miljoner kronor.
Rörelseresultatet före av- och nedskrivningar uppgick till 2,1 miljoner (-1,8).
Rörelseresultatet var -3,3 miljoner (-8,1).
Nettoresultatet var -5,6 miljoner kronor (-8,1), motsvarande -0,46 kronor per aktie efter utspädning (-0,55).
Nettoomsättningen var 265 miljoner kronor (257).
Antalet butiker uppgick till 143 stycken (150).
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.