Venue Retail Group
Minskad försäljning för Venue Retail Group
Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 3 procent.
Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och Skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 73 procent och Skor för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2013/2014.
Antalet butiker i februari 2015 uppgick till 143 jämfört med 150 motsvarande månad året innan.
“Koncernens skokedja Rizzo utvecklades stabilt under månaden medan Accent och Morris hade svagare försäljning bland annat till följd av vissa tillfälliga leveransstörningar. Vårt arbete med att förstärka kunderbjudandet genom att utveckla sortimentet, höja designgraden och forma tydliga koncept pågår”, säger Christel Kinning t.f. VD i Venue Retail Group.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.