Venue Retail Groups försäljning ökar

Venue Retail Groups totala försäljning i januari 2014 uppgick till 80 miljoner kronor (74) och försäljningen i jämförbara enheter ökade 5 procent jämfört med föregående år.

Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 8 procent.

Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och Skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 73 procent och Skor för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2013/2014.

Antalet butiker i januari 2014 uppgick till 149 jämfört med 155 motsvarande månad året innan.

”Det är glädjande att se att året försäljningsmässigt börjat positivt med en ökning i jämförbara enheter under januari. Våra åtgärder för att skapa ett tydligare helhetserbjudande – från sortiment till kommunikation – fortsätter enligt plan”, säger Christel Kinning tillförordnad vd i Venue Retail Group.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.