Venue Retail Group
Venue Retail Groups försäljning ökar
Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 8 procent.
Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och Skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 73 procent och Skor för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2013/2014.
Antalet butiker i januari 2014 uppgick till 149 jämfört med 155 motsvarande månad året innan.
”Det är glädjande att se att året försäljningsmässigt börjat positivt med en ökning i jämförbara enheter under januari. Våra åtgärder för att skapa ett tydligare helhetserbjudande – från sortiment till kommunikation – fortsätter enligt plan”, säger Christel Kinning tillförordnad vd i Venue Retail Group.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.