Analys Duni
Duni: Inget dukat bord
Duni (98,40 kr) tillverkar och säljer servetter, bordsdukar och ljus under varumärket Duni till främst hotell- och restaurangkunder. 2018 förvärvades 75% (sedermera 80%) av måltidsförpackningsbolaget BioPak Group vilket adderade ett nytt ben till verksamheten.
Koncernen har sin bas i Malmö och produktionsanläggningar i Sverige, Tyskland, Polen, Thailand och Nya Zeeland. Totalt antal anställda uppgår till drygt 2200 varav ca 850 arbetar inom produktion. Cirka 70% av försäljningen sker i Europa medan Australien, Nya Zeeland, Thailand och Singapore i fallande ordning står för resten.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här