Klarna
Klarna och H&M ändrar upplägg efter granskning

“Klarna uppger för oss att de och H&M har ändrat sidan och gjort en rättelse”, säger Rudina Muliqi, jurist på Konsumentverket, till tidningen.
Sedan förra året får inte kredit- eller avbetalningsköp vara varken det ifyllda eller första alternativet när konsumenter näthandlar. SvD visade då hur Klarna och H&M rundade den nya regeln och Konsumentverket påtalade att Klarnas lösning hos H&M stred mot reglerna. Detta skall nu vara justerat. Ingen av aktörerna har ställt upp för en intervju med SvD.
Konsumentverket skall nu kontrollera rättelsen.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.