Uppföljning Affärsvärldens råd
Råduppföljning: Kunde varit bättre
Hygienkoncernen Essity har inte varit någon tydlig pandemivinnare hittills. Första nio månaderna i år var den organiska tillväxten +1,6%. Ökade massa- och oljepriser är ständiga orosmoln som bolaget försöker motverka genom prishöjningar. Vi upprepade köprådet i somras.
Vi lockades av den låga värderingen i Nelly Group när e-handlaren knoppades av från den tidigare bolagsgruppen Qliro. Trots negativ pandemi-effekt i bolagets försäljning av framförallt festkläder så tyckte vi oss se ett bra ingångsläge i bolaget. Det blev det inte. Bolaget har visserligen fått fart på tillväxten, men aktien har fortsatt ned. I juli upprepade vi köprådet.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här