Autoliv nära försäljningsmål

Bilsäkerhetsföretaget Autolivs försäljning av aktiva säkerhetsprodukter har under 2014 uppgått till omkring 490 miljoner dollar, "i stort sett i nivå med koncernens försäljningsmål för 2015" på 0,5 miljarder dollar vilket sattes i slutet av 2011.

Det framgår av ett pressmeddelande med anledning av att bolagets vd och styrelseordförande Jan Carlson i dag ger ett flertal uppdateringar vid Deutsche Banks Global Auto Industry Conference, vid den pågående bilmässan i Detroit, USA.

Koncernen förbereder nu nästa generation av produkter för aktiv säkerhet och autonomkörning utöver sin nuvarande produktportfölj av kamera-, night vision- och radarsystem.

“I framtiden” kommer Autoliv att fortsätta erbjuda världsledande sensorprodukter, men också systemintegration för automatisering av framtidens bilar. Autoliv vill betona att man avser att vara en av de ledande systemleverantörerna inom aktiv säkerhet i utvecklingen mot automatiserad körning.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.