Jula
Jula rapporterar sin starkaste julimånad någonsin – planerar sju nya varuhus i höst

– Det är fantastiskt roligt att se att vi är så relevanta för våra kunder. Våra sortiment inom kyla, fläktar, pooler, fritid och trädgård har gått exceptionellt bra. Även Julas verktyg- och byggsortiment har haft god efterfrågan, kommenterar Johan Sjöhagra, VD på Jula.
Detta menar man är ett tydligt tecken på att Jula är förstahandsvalet inom flera produktområden. Företaget går nu in i hösten med fortsatt höga ambitioner. Under hösten väntas sju nya varuhus öppna, som en del i målsättningen om 100 nya varuhus till 2030 i Sverige, Norge, Finland och Polen, samt eventuellt på nya marknader.
Jula lyfter fram sin lågprisprofil och breda sortiment som framgångsfaktorer i både fysisk handel och e-handel.
Läs mer:
Jula sätter nytt försäljningsrekord
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.